Klussendienst

Wilt u uw schilderij of bijvoorbeeld een gordijnroede laten ophangen? Heeft u klein tuinonderhoud, zoals schoffelen en onkruid wieden in de tuin? Dan is er de Klussendienst. Medewerkers van De Zuidhoek op Schouwen-Duiveland staan voor u klaar. De klusjesmannen helpen u met kleine klusjes in en om uw woning. De klusjesmannen komen maximaal één uur met zijn tweeën.

Hoe het werkt
U neemt een jaarabonnement op de Klussendienst. Het jaar loopt van januari tot en met december. U betaalt dit abonnement aan Zeeuwland. Het bedrag komt in uw maandelijkse servicekosten. Dit heeft geen invloed op uw huurtoeslag. We hebben drie abonnementen:

  1. Het basis abonnement van € 4,-. U krijgt twee klusbonnen per jaar.
  2. Het plus abonnement van € 8,-. U krijgt vier klusbonnen per jaar.
  3. Het luxe abonnement van € 12,-. U krijgt zes klusbonnen per jaar.


Een klusbon is voor 1 uur klussen. De bonnen kunt u het hele jaar gebruiken. Heeft u de Klussendienst nodig? Dan maakt u zelf een afspraak met de Klussendienst. Bel hiervoor naar De Zuidhoek: 0111 413 257. De klusbon geeft u na afloop van de klus aan de klusjesmannen.

Wilt u ook een abonnement bij de Klussendienst? Meld u aan via info@zeeuwland.nl of bel op werkdagen tussen 9.00-13.00 uur naar 0111 418 080.

Meest gestelde vragen abonnement Klussendienst

Ik heb maar één klus en wil geen abonnement. Kan dat?
Nee, we werken alleen nog met abonnementen

Is de klussendienst duurder geworden?
Nee, bij tuin klussen niet. Vroeger betaalde u € 22,50 voor een uur en € 5 voor het afvoeren van het gemaakte groen afval. Dat betekent € 27,50 per klus van een uur met twee klusjesmannen van De Zuidhoek. Nu betaalt u € 24 per klus van een uur inclusief het afvoeren van gemaakte groen afval met twee klusjesmannen van De Zuidhoek. Bij binnen klussen betaalt u € 1,50 meer per bezoek dan eerder.

Ik wil vaker dan vier keer de Klussendienst van de Zuidhoek. Kan dat?
Dat kan. Dan krijgt u een luxe abonnement. Dit kost € 12 per maand. Dat betekent dat u ook € 24 per klus betaalt. U ontvangt dan ook 6 klusbonnen. Dit kunt u aangeven op het aanmeldformulier.

Ik wil later in het jaar een klussendienst abonnement. Hoeveel bonnen krijg ik?
Een abonnement loopt van januari t/m december. Sluit u later in het jaar een abonnement af? Dan krijgt u misschien minder bonnen. Hieronder ziet u in een overzicht hoeveel bonnen u krijgt.

Voor het basisabonnement (€ 4,- per maand):
Januari t/m juni: 2 bonnen
Juli t/m december: 1 bon

Plusabonnement (€ 8,- per maand):
Januari t/m maart: 4 bonnen
April t/m juni: 3 bonnen
Juli t/m september: 2 bonnen
Oktober t/m december: 1 bon

Luxe abonnement € 12,- per maand):
Januari t/m februari: 6 bonnen
Maart t/m april: 5 bonnen
Mei t/m juni: 4 bonnen
Juli t/m augustus: 3 bonnen
September t/m oktober: 2 bonnen
November t/m december: 1 bon

Hoe en wanneer kan ik me afmelden voor mijn abonnement?
U neemt een heel jaar een abonnement voor de Klussendienst. Afmelden voor het volgend jaar kan voor 1 november. Dit doet u schriftelijk of per e-mail.

Per wanneer kan ik mijn abonnement wijzigen?
Dat kan voor 1 november voor het nieuwe jaar.

Ik heb nog bonnen over, maar wil van mijn abonnement af. Moet ik mijn resterende bonnen inleveren?
Deze mag u weg gooien.

Ik verhuis in maart naar een koopwoning of een huurwoning van een andere organisatie. Hij heeft geen bonnen meer over van dat jaar. Moet ik bijbetalen voor de nog niet betaalde maanden?
Nee, u hoeft niks extra's te betalen.

Mag ik mijn bonnen overdragen aan iemand anders?
Nee, de bonnen zijn alleen voor u geldig

Ik zeg mijn huur op en heb nog bonnen over. Krijg ik daar mijn geld van terug?
Nee, u krijgt geen geld terug.

Ik ben mijn bonnen kwijt. Wat nu?
Neem contact met ons op. Wij willen weten hoeveel bonnen u bent kwijtgeraakt. Daarna sturen wij u de bonnen op. Op deze bon zetten wij 'vervangende bon'. De Zuidhoek weet hier ook van af en verwerkt dit verder in hun administratie.