“Ik werkte als telefoniste bij een bedrijf toen deze failliet ging. Helaas had ik dit al twee keer eerder meegemaakt. Dat zorgde ervoor, dat ik zocht naar een nieuwe functie bij een bedrijf wat stabieler was. Toen zag ik een vacature bij Zeeuwland. Ze zochten een conciërge bij nieuwbouw appartementengebouw Vronenburg in Renesse. Dat leek me leuk, dus daarop heb ik gesolliciteerd.”

Heidi gaat verder: “Zeeuwland kende ik van naam en ik wist dat het een stabiel bedrijf was. Mijn schoonmoeder huurde al bij de woningcorporatie. Toen bleek dat de functie conciërge Vronenburg intern was opgevuld. Ik mocht wel op gesprek en dat ging goed. Ik werd aangenomen en kwam als conciërge op kantoor te werken. Toen hield ik me bezig met van alles en nog wat. Van het klaarzetten van vergaderingen tot aan schoonmaakwerkzaamheden tot het bestellen van voorraad. Nee, het was niet mijn droombaan, maar ik had het naar mijn zin.”

Reparatieverzoeken afhandelen
Heidi hoopte dat ze binnen Zeeuwland kon doorgroeien. Dat gebeurde ook. “Bij reparatieservice kwam er een plekje vrij. Een collega vroeg me of dat wat voor mij was. Ik was superblij dat deze kans voorbij kwam. Ik vond mezelf wel een beetje technisch, maar heb er niet enorm veel verstand van. Mijn collega René heeft mij hierin echt wel veel over geleerd.”

Heidi vertelt: “Ik nam telefoontjes aan van huurders. Toen ik begon hadden we nog een eigen onderhoudsdienst. Daar deed ik ook de planning van. Het uitzetten van mutatieopdrachten, bestellingen van onderdelen enzovoorts. Het was een diverse functie. Eind 2013 kwam er ee een reorganisatie. Toen veranderde er wel veel. Zo moest de onderhoudsdienst weg. Dacht dat ik zelf ook weg moest, maar ik mocht blijven. Ik vond het heel erg jammer dat de  onderhoudsmannen weg waren. Het was altijd heel prettig samenwerken en om met ze te sparren. Ook was het heel leerzaam.”

Samenwerking met aannemers
“Na de reorganisatie voerden de aannemers alle reparaties uit. We hadden altijd al contact met aannemers, maar dat werd natuurlijk veel meer. De samenwerking met hen is goed. Ik leer ook van hen. In het begin van mijn huidige functie als vastgoedbeheerder liep ik samen met een aannemer door de woning. Toen zag ik bepaalde zaken niet in een woning die de aannemer wel zag. Dat heeft mij scherper gemaakt. Daar leer je dus van. We zijn er voor elkaar. Als ze mij nodig hebben, ben ik er en andersom. Ik denk dat je die relatie ook met elkaar moet hebben. Ik kan op ze bouwen. Is er bijvoorbeeld een buitensluiting dan bel ik en  gaan ze er gelijk naar toe. Dat is een fijn gevoel.”

Heidi is nu alweer een jaar vastgoedbeheerder. Daarover vertelt ze: ”Er kwam een functie vrij en ik wilde mezelf verder ontwikkelen. Ik was gewoon toe aan iets anders. Deze functie is nu een duo functie samen met mijn collega Liesbeth. Het begon om de mutaties op Schouwen-Duiveland uit te zetten en te coördineren. Nu zijn we aan het kijken naar een nieuwe taakverdeling binnen het team vastgoedbeheerders. Wij doen nu dagelijks onderhoud er ook bij. Net zoals het vernieuwen van badkamer, keuken en toilet, de controle van facturen en bijvoorbeeld het uitvoeren van steekproeven.”

“Mijn werk vind ik hartstikke leuk. Dat komt door de afwisseling en ik leer nog elke dag bij. Dat houdt je scherp. Ook zijn de collega’s heel fijn. Iedereen gaat makkelijk met elkaar om, ik voel me veilig binnen de organisatie. Ik voel me er gewoon thuis! Ik ben blij met Zeeuwland als werkgever.”