Digitale toegankelijkheidsverklaring
Bij Zeeuwland vinden we het belangrijk dat onze communicatie voor iedereen goed te begrijpen is. Dat willen we voor schriftelijke communicatie én voor digitale communicatie. Wij werken aan een website die makkelijk en duidelijk is. Ook als u minder ervaring heeft met internet of extra hulp nodig hebt.
Wat doen we om onze website beter toegankelijk te maken?
Op onze website kunt u gebruik maken van de leeshulp Readspeaker. Deze hulp kan tekst voorlezen en vertalen. Ook kunt u hiermee de lettergrootte aan te passen.
We schrijven in duidelijke en begrijpelijke taal (B1-niveau).
We gebruiken afbeeldingen en iconen.
Nieuwe pagina’s maken we met een duidelijke indeling.
Waar werken we aan?
We onderzoeken hoe goed onze website nu toegankelijk is. Daarbij letten we op vier belangrijke punten:
1. Waarneembaarheid
Iedereen moet de informatie op onze website kunnen zien of horen.
Daarom gebruiken we:
tekst bij afbeeldingen
genoeg verschil tussen kleuren (contrast)
duidelijke koppen
We verbeteren dit stap voor stap.
2. Bedienbaarheid
Onze website werkt goed met:
een toetsenbord
ondersteunende technologie (zoals een screenreader)
We kijken wat beter kan en passen dit aan.
3. Begrijpelijkheid
We willen dat iedereen de informatie snapt. Daarom:
schrijven we in makkelijke en begrijpelijke taal
is de navigatie duidelijk en herkenbaar
gebruiken we een logische opbouw
4. Robuustheid
Onze website moet goed werken:
op verschillende apparaten (zoals telefoon, tablet of computer)
met verschillende internetpagina’s, zoals Google Chrome, Safari en Edge.
met hulpmiddelen zoals screenreaders
We bekijken samen met onze websitebouwer wat we technisch kunnen verbeteren.
Contact
Heeft u vragen? Of heeft u problemen met de website? Laat het ons weten. Meld dit via het contactformulier, e-mail info@zeeuwland.nl. Bellen kan ook. Bel op werkdagen tussen 9.00 uur en 13.00 uur naar 0111 418 080.
Jaarlijkse herziet Zeeuwland deze digitale toegankelijkheidsverklaring.